غذاهاي برنجي غذاهاي برنجي .

غذاهاي برنجي

برنج پاكستاني

قيمت انواع برنج پاكستاني
برنج http://shandizrice.ir پاكستاني خوب از نوع سوپر باسماتي مي باشد همانطور كه بهترين و با كيفيت ترين برنج ايراني با نام طارم شناخته مي شود در كشور پاكستان و هندوستان نام باسماتي به نوعي از برنج گفته مي شود كه علاوه بر عطر و بو و مزه عالي داراي ظاهري كشيده بوده و بعد از پخت قد كشيده و انحناء پيدا نمي كند و لذا از جهت وي(اضافه شدن حجم بعد از جوش) كاملا از ساير انواع مشابه برنج از قبيل اري ناين- سوپر فاين- باسماتي ۳۸۶ و … متمايز مي باشد لذا مي توان نوع مرغوب برنج وارداتي را كه بهترين آن سوپر باسماتي مي باشد را هم در حال معمول و قبل پخت و هم در زمان پخت از انواع نامرغوب و بي كيفيت(مخلوط با ساير برنجها) تشخيص داد قبل از پخت از نظر ظاهر برنج مرغوب بايد دانه هايي يك اندازه و قد كشيده – بدون شكسته يا كوتاه داشته باشد و در اصطلاح عام كاملاً يك دست باشد در زمان جوشيدن در آب و قبل از صاف شدن در صافي برنج جوشيده شده بايد كاملاً مستقيم و بدون هرگونه انحناء قد كشيده باشد و چسبندگي ناشي از نشاسته آزاد شده در زمان جوش باعث چسبندگي دانه هاي برنج نشده باشد.

برنج پاكستاني خوب - The Good Pakistani Rice

خريد برنج
شركت برنج شانديز http://shandizrice.ir با توجه به عادت خانواده هاي ايراني كه برنج را بصورت آبكش و سپس دم كردن آن استفاده مي نمايند كليه محصولاتي را كه بسته بندي مي نمايد از انواع خالص سوپر باسماتي كه بيش از نه ماه از توليد آن گذشته باشد( old Rice) انتخاب نموده و اين امر باعتث بهتر شدن كيفيت پخت و عدم چسبندگي در زمان جوشيدن و سپس صافي كردن آن مي گردد ولي در هر حال توصيه ما به مصرف كنندگان محترم آن است كه جهت جلوگيري از هدر رفتن ويتامينهاي موجود در برنج كه در زمان صاف كردن آب برنج بعد از جوشيدن انجام مي گردد آن را به صورت  دمي مصرف نمايند و مطمئن باشند به صورت  دمي هم از نظر ظاهر نظر آنان را تأمين مي نمايد زيرا هماهنطور كه گفته شد نوع برنج بسته بندي شده در كيسه هاي برنج شانديز و مهاجر و همچنين انتخاب برنجهاي كه مدت توليد و برداشت از زمين بيش از نه ماه گذشته هر دو همزمان با هم در بهترين شرايط براي پخت انتخاب مي گردد و اين نقطه تمايز برنج شانديز و مهاجر با ساير برنجهاي وارداتي مشابه مي باشد.فروش اينترنتي برنج

بهترين روش پخت برنج پاكستاني براي حفظ بيشتر ارزش تغذيه اي

معمولا دو روش پخت اصلي براي برنج وجود دارد؛ كته يا دمي كردن برنج و آبكش كردن آن. زماني كه شما مي خواهيد برنج را آبكش كنيد، آن را براي چند ساعت خيس مي كنيد. سپس آب آن را دور مي ريزيد، برنج را مي جوشانيد و پيش از دم، دوباره آب حاصل از جوش برنج را دور مي ريزيد. اين در حالي است كه در روش پخت دمي يا كته، برنج در آب خودش مي جوشد و پخته مي شود. به طور حتم، طبخ برنج با روش دمي يا كته، هم باعث حفظ ارزش تغذيه اي، املاح و ويتامين هاي برنج مي شود و هم طعم نهايي برنجي كه با اين روش آماده مي شود، بسيار بهتر خواهد بود. شستشوي بيشتر و آبكش كردن و دور ريختن آب برنج، باعث از دست رفتن حجم بالايي از ويتامين ها و املاح برنجhttp://shandizrice.ir خواهد شد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۱۶:۳۵ توسط:afsaneh موضوع:

مضرات برنج

201631784826554200a

مضرات برنج

برنج يكي از اجزاي سالم رژيم غذايي مي باشد و به هيچ عنوان نبايد اين غذا را از رژيم حذف نمود. برنج منبع غني كربوهيدرات هاي پيچيده و فاقد سديم و كلسترول مي باشد. برنج كالري كمي دارد و فاقد چربي مي باشد. سه چهارم ليوان برنج، حدود ۱۶۰ كالري انرژي دارد.

برنج غذايي است كه در تمام دنيا شناخته شده است. به طور ميانگين، مردم آسيا سالانه ۹۰۸۰۰ تا ۱۸۱۶۰۰ گرم برنج مصرف مي كنند. آمريكايي ها سالانه ۹۰۸۰۰ گرم برنج مصرف مي كنند.

مردم آسيا به دليل مصرف زياد برنج، غذاهايشان داراي چربي اشباع كمتري مي باشد، زيرا افزايش مقدار برنج و كاهش مصرف گوشت، به كم مصرف كردن چربي هاي اشباع كمك مي كند.
تاريخچه برنج

تاريخچه برنج به هزاران سال قبل برمي گردد. در قديم، مردم براين عقيده بودند كه برنج هديه و پاداشي از طرف خداوند مي باشد. هنوز نيز در بعضي تمدن ها مردم براين باورند.

در دنيا حدود ۷۰۰۰ نوع مختلف برنج وجود دارد. كشورهاي آسيايي حدود ۹۰ درصد از برنج دنيا را توليد مي كنند.
فوايد مصرف برنج

۶ بار در هفته، مصرف غلات و يا دانه هاي سبوس دار( مانند برنج قهوه اي) براي خانم هاي يائسه اي كه داراي كلسترول بالا، فشار خون بالا و ديگر نشانه هاي بيماري قلبي هستند، بسيار مهم و مفيد مي باشد.

برنج براي افرادي كه دچار سوء تغذيه شديد مي باشند، بسيار مفيد است.

مصرف برنج موجب كاهش تري گليسيريد خون و كاهش فشار خون مي گردد.

برنج موجب افزايش مقاومت نسبت به انسولين مي شود و براي بيماران ديابتي بسيار مفيد است.
برنج
برنج سفيد و قهوه اي

تفاوت بين برنج قهوه اي و سفيد تنها در رنگ آنها نيست. دانه كامل برنج داراي چندين لايه مي باشد. اگر فقط يك لايه خارجي آن را برداريم، آنچه ناميده مي شود، برنج قهوه اي است. در اثر اين فرايند كمترين تخريب در مواد مغذي برنج حاصل مي شود.
برنج

حال اگر برنج قهوه اي آسياب شود، مقدار زيادي از لايه هاي دانه برنج به همراه سبوس و مواد مغذي آن از بين مي روند و آن چه باقي مي ماند، همان برنج سفيد است.
كمبود برنج و بري بري

برنج يكي از منابع اصلي “ويتامين “B1 يا “تيامين” مي باشد. اين ويتامين در سبوس برنج وجود دارد. پس مي توان گفت، برنج سفيد فاقد اين ويتامين است. ولي برنج قهوه اي داراي اين ويتامين است. هنگامي كه اين ويتامين در بدن كم شود، بيماري “بري بري” به وجود مي آيد. اين بيماري بر قلب و اعصاب اثر مي گذارد. كمبود ويتامين B1 داراي علائم ديگري از جمله ضعف، ادم، خستگي، كاهش اشتها و تهوع نيز مي باشد. افرادي نيز در اثر اين بيماري از دنيا رفته اند.

براي جبران كمبود ويتامين B1 مي توان از منابع ديگر اين ويتامين از قبيل: سبوس برنج، آجيل، نخود فرنگي، لوبيا، نان، جوانه گندم ، پرتقال و غلات سبوس دار استفاده كرد.
كاهش وزن با برنج

بر اساس مطالعات به دست آمده، افرادي كه غلات را به شكل سبوس دار(يا بدون اينكه فرايندي روي آنها صورت گرفته شده باشد) مصرف كنند، كاهش وزن در اين افراد مشهود مي باشد. پس براي لاغر شدن به خود زحمت ندهيد، بلكه برنج قهوه اي مصرف كنيد.

تحقيقات نشان داده است كه غذاهايي كه داراي “شاخص گليسمي” كمي هستند، نسبت به غذاهايي كه داراي چربي كمي مي باشند، موجب كاهش وزن بيشتري مي شوند. همچنين احساس گرسنگي در افرادي كه از غذاهاي گروه اول مصرف مي كنند، نسبت به كساني كه از غذاهاي گروه دوم مصرف مي كنند، بسيار كمتر است.

غذاهايي كه داراي شاخص گليسمي كمي مي باشند، شامل كربوهيدرات هايي مي باشند كه به سرعت جذب نمي شوند، از قبيل: برنج، نان گندم سياه و ديگر غلات و دانه ها.

براي كاهش وزن بهتر است برنج را با مقدار كمي نمك بپزيد. نمك باعث افزايش اشتها مي شود، اما نبايد حذف شود.

كاهش مصرف نمك در غذاها باعث كاهش بسياري از بيماري ها مي گردد. از جمله كاهش: كلسترول، فشار خون، اندازه قلب و وزن. همچنين نمك كم در غذا باعث كاهش استفاده از دارو درماني مي گردد.

براي كاهش وزن با برنج، فعاليت بدني و ورزش را فراموش نكنيد.

بياييد به همگان آموزش دهيم كه براي كاهش وزن نبايد برنج را كنار گذاشت. همه نعمات خدا براي سلامتي مفيد است، اما بايد به اندازه و كم مصرف شوند.


برچسب: آموزش كاشت برنج، مضرات برنج براي بدن، مضرات برنج براي مو، مضرات برنج براي پوست، كليپ تهيه برنج، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۱۵:۲۲ توسط:afsaneh موضوع:

همه فوت و فن هاي پخت برنج

751

پخت برنج

وقتي يك خانم خانه مي تواند ادعا كند يك كدبانو و آشپز واقعي است كه بتواند برنج را به اصطلاح خوب دربياورد. پختن پلويي با كيفيت خوب، پايه آشپزي ايراني است. پس اولين چيزي كه بهتر است در آشپزي ياد بگيريد، روش صحيح پخت برنج و دانستن تمام فوت و فن هاي پخت آن است.

۱۰ مرحله تهيه پلوي آبكشي

۱٫ براي پخت برنج، اولين مرحله خيساندن آن است. برنج را بعد از پاك كردن، با آب ولرم بدون اين كه مدام چنگ بزنيد، آنقدر بشوييد كه آب روي برنج شفاف شود.

۲٫ برنج را داخل كاسه يا لگن ريخته و روي آن آب گرم، نه آب داغ بريزيد؛ آب بايد تقريبا ۴ بند انگشت بالاتر از سطح برنج داخل كاسه يا لگن باشد.

۳٫ به آب برنج نمك اضافه كنيد. اگر مي خواهيد آن را آبكش كنيد، لازم نيست نگران مقدار نمك باشيد، چرا كه بعد از آبكشي مي توانيد با ريختن آب، نمك اضافي آن را بگيريد ولي اگر مي خواهيد برنج را به صورت كته بپزيد، نمك آن را به اندازه بريزيد يعني آب برنج نه شور باشد و نه بي نمك. براي خيس خوردن برنج حداقل ۳ تا ۴ ساعت زمان لازم است.

۴٫ بعد از اين مدت براي پخت برنج آبكشي، قابلمه موردنظر را انتخاب كرده و دوسوم آن را آب بريزيد. در قابلمه را بگذاريد و آن را روي شعله زياد اجاق بگذاريد تا آب به جوش آيد. زماني كه آب به جوش آمد آب برنج را خالي كرده و در قابلمه حاوي آب در حال جوش بريزيد و صبر كنيد تا داخل آب جوش بپزد.

۵٫ براي آنكه از زمان آبكش كردن برنج مطمئن شويد، يك دانه برنج در حال جوش را برداريد و بين دو انگشتتان له كنيد يا داخل دهانتان بگذاريد. مغز دانه برنج نبايد سفت، زبر و خشك باشد.
يكي ديگر از نشانه هاي آبكش كردن برنج اين است كه در اين مرحله مقداري از دانه هاي برنج در حال جوش، روي آب قرار مي گيرند. فقط مراقب باشيد برنج را به امان خدا ول نكنيد چون ممكن است به راحتي وا برود.

۶٫ وقتي از پخت برنج مطمئن شديد، آن را داخل آبكش ريخته و روي آن آب ولرم بريزيد تا هم نمك اضافه برنج گرفته شود و هم كمي از حرارت بيفتد.

۷٫ براي دم كردن برنج ابتدا قابلمه مناسبي آماده كرده و داخل آن مقداري روغن بريزيد، به اندازه اي كه كف قابلمه چرب شود. قابلمه را روي شعله اجاق گاز بگذاريد تا داغ شود. سپس آن را از روي اجاق برداريد و كف قابلمه را با نان، حلقه هاي سيب زميني يا هر ماده ديگر مورد نظر براي ته ديگ بپوشانيد.

۸٫ بعد از اينكه ته ديگ را با سيب زميني، نان يا هر چيز ديگري پوشش داديد، برنج داخل آبكش را با كفگير بزرگ داخل قابلمه بريزيد به طوري كه برنج به صورت كوه داخل قابلمه قرار گيرد و به ديواره هاي قابلمه نچسبد.

۹٫ بعد از اينكه كل برنج را در قابلمه ريختيد، در كاسه ديگري مخلوط روغن و آب را روي اجاق داغ كرده و روي برنج بريزيد، سپس در قابلمه را ببنديد؛ در اين مرحله شعله اجاق بايد زياد باشد. البته قبل از اينكه در قابلمه را بگذاريد با دسته كفگير داخل برنج چند سوراخ ايجاد كنيد.

۱۰٫ بعد از قرار دادن دم كني، وقتي صداي جزجز به گوشتان خورد و از قابلمه كمي بخار بيرون زد، دم كني را بگذاريد و شعله را كم كرده و بگذاريد برنج دم بكشد. معمولا براي دم كشيدن پلوي ساده همراه با ته ديگ نان يا سيب زميني يك ساعت و نيم زمان لازم است.

فوريت هاي پخت برنج

اگر برنجتان شور شد
• اگر هنگام پخت كته و موقع جوشيدن برنج در آب، متوجه شديد كه برنج خيلي شور شده است، داخل آب برنج چند تكه سيب زميني پوست كنده بريزيد. سيب زميني، شوري غذا را به خود جذب مي كند.
• اگر قبل از آبكش كردن برنج متوجه شوري آن شديد، موقع آبكش كردن، مقدار آب بيشتري روي برنج آبكش شده بريزيد.
• اگر ديگر كار از كار گذشته بود و كاري براي جبران شوري برنج نمي توانستيد انجام دهيد خورش را كم نمك بپزيد.

اگر برنج تان ته گرفت
• به سرعت چند تكه نان روي برنج بگذاريد. نان بوي سوختگي را به خودش مي گيرد.
• با پياز هم مي شود بوي سوختگي برنج را گرفت. چند حلقه پياز را داخل برنج فرو كنيد.

اگر برنج شما بي نمك يا كم نمك شد
• روي غذا با نمكدان نمك بپاشيد.
• مقداري نمك را در آب جوش حل كرده و روي برنج بريزيد.
• خورش را خوش نمك تر بپزيد.

اگر مي خواهيد برنج خوب قد بكشد
• موقعي كه در اوج جوشيدن است، يك استكان آب سرد داخل برنج بريزيد.
• قابلمه را بزرگ انتخاب كنيد تا برنج جاي كافي براي قد كشيدن داشته باشد.
• هنگام جوشاندن برنج، دو قاشق روغن مايع داخل آب قابلمه بريزيد تا هم خوب قد بكشد هم به اصطلاح خوش پخت شود.
• موقع آبكش كردن برنج، روي برنج آب سرد نريزيد زيرا به برنج شوك وارد كرده و جلوي ادامه قد كشيدن آن را مي گيرد.

اگر مي خواهيد برنج پس از پخت سفيد شود
• به آب برنج، هنگام جوشيدن يك قاشق آبليمو يا آب نارنج و يا دو قاشق ماست يا دوغ اضافه كنيد. مزيت ديگر اين كار اين است كه دانه هاي برنج به هم نمي چسبند.

نكات لازم براي آبكش و دم كردن
• موقع آبكش كردن برنج كاسه اي را به صورت برگردان داخل كاسه ظرفشويي قرار داده و آبكش را روي كاسه قرار دهيد، زيرا اگر كاسه به صورت معمول زير آبكش قرار گيرد، داخل كاسه زير آبكش، پر از آب حاصل از آبكشي برنج شده و برنج داخل آب خراب مي شود.
• هنگام دم گذاشتن، سوراخ هايي را با دسته كفگير در ميان توده برنج ايجاد كنيد، اين سوراخ ها باعث مي شود بخار از كف قابلمه به راحتي به سطح آمده و برنج زودتر دم بكشد.

اگر مي خواهيد برنج زعفراني شود
براي آماده كردن پلوي زعفراني مقداري پودر زعفران را در مقداري آب جوش داخل يك استكان كوچك حل كرده و استكان را موقع دم كردن روي برنج قرار دهيد و در قابلمه را بگذاريد تا زعفران هم همراه برنج دم كشيده


برچسب: برنج ايراني، برنج مرغوب، برنج هندي، برنج پاكستاني، راهكاري براي كته نشدن برنج، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۰۶:۲۸ توسط:afsaneh موضوع:

دانستني هايي از برنج

751

اولين بار كشت برنج در كجا و كي آغاز شد؟

قدمت پيدايش برنج به احتمال زياد به ۱۵ هزار سال قبل در منطقه شرق و جنوب آسيا مي رسد.

يعني زماني كه مردم در كنار محل جدا شدن رودخانه ها به مسيرهاي مختلف ساكن شدند و شروع به استفاده از برنج كردند.

 برنج در حال حاضر در كجا رشد مي كند؟

به استثناي قطب جنوب، در همه جا! برنج در زمينهاي آبرفتي، اراضي خشك، در جنگلهاي استوايي آفريقا، در بيابانهاي كم باران خاورميانه، در دشتهاي ساحلي و در كوههاي هيماليا رشد مي كند.

 چه مقدار برنج در سال در جهان توليد مي شود؟

در سال ۲۰۰۳، تقريبا ۵۸۹ ميليون تن شلتوك در جهان توليد شد كه بيشتر اين مقدار يعني ۵۳۴ ميليون تن، حاصل دسترنج كشاورزان آسيايي بود.

 چه مقدار زمين زيركشت برنج قرار دارد؟

در سال ۲۰۰۲، طبق برآوردها تقريبا ۵/۱ ميليون كيلومترمربع زيركشت برنج بود كه بيشتر آن يعني حدود ۳/۱ ميليون كيلومترمربع در آسيا قرار داشت.

 چند نوع برنج وجود دارد؟

به باور دانشمندان ۱۴۰ هزار نوع برنج وجود دارد اما كسي تعداد واقعي آن را نمي داند.

 چه مدت طول مي­كشد تا برنج كاملا رشد كند؟

اين مدت به نوع برنج و جايي كه در آن كاشته شده بستگي دارد. اما معمولا بين سه تا شش ماه طول مي كشد.

 براي توليد برنج چقدر آب لازم است؟

به طور متوسط براي توليد هر كيلوگرم برنج، ۲۰۰۰ ليتر آب لازم است.

 آيا برنج غذاي با اهميتي است؟

آري. اگر تمام كشورهاي فقير را درنظر بگيريم، برنج ۲۷ درصد انرژي و ۲۰ درصد پروتئين مورد نياز مردم اين كشورها را تامين مي كند.

 

 مردم جهان چقدر برنج مي خورند؟

بستگي به كشورش دارد. در ميانمار، مردم معمولا هر روز نيم كيلو برنج مي­خورند. اما مصرف برنج اروپاييها بسيار كم يعني حدود سه كيلوگرم در سال است.

 كدام كشورها بيشتر برنج مصرف مي كنند؟

غذاي اصلي مردم سه كشور از چهار كشور پرجمعيت جهان يعني چين، هند و اندونزي برنج است. اين كشورها روي هم ۵/۲ ميليارد نفر جمعيت دارند.

 مهمترين صادركنندگان برنج جهان؟

طبق آمار سال ۲۰۰۱، تايلند با ۶/۷ ميليون تن (مقام اول)، ويتنام با ۷/۳ ميليون تن در جاي دوم و پس از آنها آمريكا با ۶/۲ ميليون تن قرار داشت.

 غير از غذاي اصلي بودن چه استفاده ديگري از برنج مي شود؟

برنج و محصولات جانبي آن براي ساختن حصير، طناب، كاغذ، نوعي بيسكويت، يك نوشيدني غيرالكلي، لوازم آرايشي، مواد بسته بندي و حتي خميردندان به كار مي رود.

 برنج سفيد و قهوه اي چه فرقي دارند؟

برنج قهوه اي دانه كامل برنجي است كه فقط پوسته بيروني آن را جدا كرده باشند. وقتي برنج قهوه اي را آسياب كردند، سبوس آن جدا مي­شود و برنج سفيد به دست مي آيد.

 آيا برنج قهوه اي براي تغذيه مناسبتر است يا برنج سفيد؟

اگر برنج قهوه اي را با برنج سفيد مقايسه كنيم متوجه خواهيم شد كه برنج قهوه اي، مواد غذايي بيشتري دارد. چون داراي سبوس و منبع فيبر، ويتامين B، روغن و مواد معدني است./


برچسب: آموزش تهيه برنج، اهميت برنج، مقدار مصرف برنج مردم جهان، كيفيت برنج ايراني، كيفيت برنج پاكستاني، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۰۴:۵۳ توسط:afsaneh موضوع:

خواص برنج

99126

خواص برنج

برنج يكي از اجزاي سالم رژيم غذايي مي باشد و به هيچ عنوان نبايد اين غذا را از رژيم حذف نمود. برنج منبع غني كربوهيدرات هاي پيچيده و فاقد سديم و كلسترول مي باشد. برنج كالري كمي دارد و فاقد چربي مي باشد. سه چهارم ليوان برنج، حدود ۱۶۰ كالري انرژي دارد.

برنج غذايي است كه در تمام دنيا شناخته شده است. به طور ميانگين، مردم آسيا سالانه ۹۰۸۰۰ تا ۱۸۱۶۰۰ گرم برنج مصرف مي كنند. آمريكايي ها سالانه ۹۰۸۰۰ گرم برنج مصرف مي كنند.

مردم آسيا به دليل مصرف زياد برنج، غذاهايشان داراي چربي اشباع كمتري مي باشد، زيرا افزايش مقدار برنج و كاهش مصرف گوشت، به كم مصرف كردن چربي هاي اشباع كمك مي كند.
تاريخچه برنج

تاريخچه برنج به هزاران سال قبل برمي گردد. در قديم، مردم براين عقيده بودند كه برنج هديه و پاداشي از طرف خداوند مي باشد. هنوز نيز در بعضي تمدن ها مردم براين باورند.

در دنيا حدود ۷۰۰۰ نوع مختلف برنج وجود دارد. كشورهاي آسيايي حدود ۹۰ درصد از برنج دنيا را توليد مي كنند.
فوايد مصرف برنج

۶ بار در هفته، مصرف غلات و يا دانه هاي سبوس دار( مانند برنج قهوه اي) براي خانم هاي يائسه اي كه داراي كلسترول بالا، فشار خون بالا و ديگر نشانه هاي بيماري قلبي هستند، بسيار مهم و مفيد مي باشد.

برنج براي افرادي كه دچار سوء تغذيه شديد مي باشند، بسيار مفيد است.

مصرف برنج موجب كاهش تري گليسيريد خون و كاهش فشار خون مي گردد.

برنج موجب افزايش مقاومت نسبت به انسولين مي شود و براي بيماران ديابتي بسيار مفيد است.
برنج
برنج سفيد و قهوه اي

تفاوت بين برنج قهوه اي و سفيد تنها در رنگ آنها نيست. دانه كامل برنج داراي چندين لايه مي باشد. اگر فقط يك لايه خارجي آن را برداريم، آنچه ناميده مي شود، برنج قهوه اي است. در اثر اين فرايند كمترين تخريب در مواد مغذي برنج حاصل مي شود.
برنج

حال اگر برنج قهوه اي آسياب شود، مقدار زيادي از لايه هاي دانه برنج به همراه سبوس و مواد مغذي آن از بين مي روند و آن چه باقي مي ماند، همان برنج سفيد است.
كمبود برنج و بري بري

برنج يكي از منابع اصلي “ويتامين “B1 يا “تيامين” مي باشد. اين ويتامين در سبوس برنج وجود دارد. پس مي توان گفت، برنج سفيد فاقد اين ويتامين است. ولي برنج قهوه اي داراي اين ويتامين است. هنگامي كه اين ويتامين در بدن كم شود، بيماري “بري بري” به وجود مي آيد. اين بيماري بر قلب و اعصاب اثر مي گذارد. كمبود ويتامين B1 داراي علائم ديگري از جمله ضعف، ادم، خستگي، كاهش اشتها و تهوع نيز مي باشد. افرادي نيز در اثر اين بيماري از دنيا رفته اند.

براي جبران كمبود ويتامين B1 مي توان از منابع ديگر اين ويتامين از قبيل: سبوس برنج، آجيل، نخود فرنگي، لوبيا، نان، جوانه گندم ، پرتقال و غلات سبوس دار استفاده كرد.
كاهش وزن با برنج

بر اساس مطالعات به دست آمده، افرادي كه غلات را به شكل سبوس دار(يا بدون اينكه فرايندي روي آنها صورت گرفته شده باشد) مصرف كنند، كاهش وزن در اين افراد مشهود مي باشد. پس براي لاغر شدن به خود زحمت ندهيد، بلكه برنج قهوه اي مصرف كنيد.

تحقيقات نشان داده است كه غذاهايي كه داراي “شاخص گليسمي” كمي هستند، نسبت به غذاهايي كه داراي چربي كمي مي باشند، موجب كاهش وزن بيشتري مي شوند. همچنين احساس گرسنگي در افرادي كه از غذاهاي گروه اول مصرف مي كنند، نسبت به كساني كه از غذاهاي گروه دوم مصرف مي كنند، بسيار كمتر است.

غذاهايي كه داراي شاخص گليسمي كمي مي باشند، شامل كربوهيدرات هايي مي باشند كه به سرعت جذب نمي شوند، از قبيل: برنج، نان گندم سياه و ديگر غلات و دانه ها.

براي كاهش وزن بهتر است برنج را با مقدار كمي نمك بپزيد. نمك باعث افزايش اشتها مي شود، اما نبايد حذف شود.

كاهش مصرف نمك در غذاها باعث كاهش بسياري از بيماري ها مي گردد. از جمله كاهش: كلسترول، فشار خون، اندازه قلب و وزن. همچنين نمك كم در غذا باعث كاهش استفاده از دارو درماني مي گردد.

براي كاهش وزن با برنج، فعاليت بدني و ورزش را فراموش نكنيد.

بياييد به همگان آموزش دهيم كه براي كاهش وزن نبايد برنج را كنار گذاشت. همه نعمات خدا براي سلامتي مفيد است، اما بايد به اندازه و كم مصرف شوند.


برچسب: برنج و سلامتي، خاصيت برنج، خواص برنج براي سلامتي بدن، خواص برنج براي طول عمر، خواص برنج براي پوست، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۵۷:۳۶ توسط:afsaneh موضوع:

انواع پلو

انواع پلو

10521893286185305342

مي خواهيد در ميهماني هاي رسمي خود علاوه بر غذاي اصلي يك غذاي ديگر درست كنيد در اين جا روش درست كردن بادمجان پلو را بيان مي كنيم .

روش درست كردن بادمجان پلو ، مواد اوليه:

برنج: يك كيلوگرم

بادمجان حلقه شده: يك كيلوگرم

پياز سرخ‌شده: يك پيمانه

گوشت چرخ‌كرده: ۵۰۰ گرم

گوجه‌فرنگي حلقه شده: دو پيمانه يا پنج عدد

رب گوجه‌فرنگي: دو قاشق غذاخوري

روغن: نصف پيمانه

نمك، ادويه و زردچوبه: به ميزان لازم

انرژي كل اين پلو ۴۰۹۰ كيلوكالري

روش درست كردن بادمجان پلو :

* بادمجان‌ها را سرخ كرده و كنار مي‌گذاريم.

* سپس با پياز داغ و كمي گوجه‌فرنگي، گوشت را تفت مي‌دهيم.

* مي‌توانيم به همان گوشت سرخ‌شده، رب گوجه‌فرنگي را هم اضافه كنيم.

* سپس برنج را شسته آبكش كرده و از ته قابلمه لابه‌لاي آن گوشت، بادمجان و گوجه‌فرنگي را قرار داده و نصف ليوان روغن و آب ريخته و آن را دم مي‌كنيم

 

fo3109

پسته به ميزان لازم
كره ۱/۲ پيمانه
زرده تخم مرغ ۱ عدد
فيله يا سينه مرغ ۵۰۰ گرم
ادويه پلويي و نمك و فلفل و زردچوبه به ميزان لازم
برنج ۴ پيمانه
قارچ ۲۵۰ گرم
نخود فرنگي ۱ قوطي (۲۰۰ گرم)
پيازداغ طلايي ۳-۲ قاشق سوپخوري
سير (در صورت تمايل) ۱ حبه
رب گوجه‌فرنگي ۲ قاشق سوپخوري

روش درست كردن كيك برنج مخلوط :
در تابه‌اي پياز داغ طلايي را با كره مخلوط كنيد و زردچوبه و سير خرد شده را به آن اضافه كنيد. قارچ‌ها را ورقه‌ورقه كرده و به تابه اضافه كنيد. به مقدار خيلي كم (در حد يك قاشق) آبليمو روي قارچ ها ريخته شعله را زياد كنيد تا آب قارچ‌ها سريع تبخير شود و رنگ سفيد قارچ تغيير نكند و له نشود.

بعد از اينكه آب قارچ گرفته شد، رب گوجه‌فرنگي، زعفران و نخود سبز را هم اضافه كنيد. مرغ‌ها را به صورت خلالي برش دهيد. سپس آنها را هم به مواد افزوده و با حرارت ملايم تفت دهيد تا جايي كه مواد بدون آب شود. حالا حرارت را خاموش كنيد.

برنج را به روش معمول بجوشانيد و آبكش كنيد. سراغ آماده كردن خمير برويد. آرد را با بيكينگ پودر مخلوط كنيد. ظرف گود تقريباً بزرگي را برداريد و تخم مرغ ها را در آن بشكنيد، نمك ، فلفل و زردچوبه هم بريزيد و با چنگال آنها را هم بزنيد. سپس ماست سفت و آب مرغ و كمي ادويه به آن اضافه كنيد. كره را در ظرفي كوچك روي حرارت ملايم آب كنيد. حرارتش را كه از دست داد آن را هم به مواد تخم‌مرغي اضافه كنيد. حالا آرد را كم‌كم به اين مواد اضافه كرده و هم بزنيد. به اندازه‌اي آرد اضافه كنيد كه خمير به دست نچسبد.

سطح صافي را آرد پاشيده و خمير را با وردنه پهن كنيد و قالب مورد نظر را چرب كنيد. خمير را كمي بزرگتر از قالب باز كنيد. آن را در قالب انداخته و خمير را به ديواره و كف قالب بچسبانيد. سپس به تناوب مقداري برنج، مقداري از مايه آماده شده و كمي ادويه پلويي را در آن ريخته و سپس اضافه‌هاي خمير را روي برنج مخلوط برگردانيد.

يك زرده‌ تخم مرغ را با زعفران مخلوط كرده و با قلم‌موي مخصوص آشپزي روي لايه آخر خمير بماليد و روي همه سطح كنجد يا مغز دلخواه بپاشيد. فر را با ۱۸۰ درجه سانتي‌گراد روشن كرده و كمي صبر كنيد تا گرم شود. قالب را به مدت ۳۵ دقيقه در طبقه وسط قرار دهيد. بعد از اين مدت قالب را از فر بيرون آورده ، ۱۰ دقيقه صبر كنيد و سپس كيك را از قالب بيرون آوريد.

 

 

056401453510335102a-300x200

 

در اين جا سايت ابانك روش درست كردن هاوايي پلو را در اختيار شما مي گذارد اين غذا فوق العاده مقوي مي باشد با مواد لازم و شيوه پخت هاوايي پلو در ادامه مطلب با ما باشيد .

روش درست كردن هاوايي پلو ، مواد لازم :

برنج =سه پيمانه
سبزي‌پلو ( تره، جعفري، گشنيز و سبزي سير)= نيم كيلو
شويد خشك يا تازه =سه قاشق غذاخوري
ميگو يا فيله ماهي =۱۰۰ گرم
كشمش پلويي= ۱۰۰ گرم
روغن =به مقدار لازم
زعفران، زردچوبه، نمك، فلفل، ادويه كاري و تخم گشنيز= به ميزان لازم
سير =دو تا سه حبه

روش درست كردن هاوايي پلو
ابتدا تمام مواد را به جز برنج با هم تفت مي‌دهيم سپس از روي حرارت برمي‌داريم برنج آبكش كرده را كمي زنده‌تر برداشته، مواد را لا‌به‌لاي آن قرار مي‌دهيم. اگر شويد خشك بود در اين زمان لا‌به‌لاي برنج اضافه مي‌كنيم و مي‌گذاريم كه پلو دم بكشد.

New layer...

برچسب: پلو هاي خوش رنگ، پلو هاي خوش عطر، پلو هاي لذيذ، پلو هاي مجلسي، چلو، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۵۵:۲۵ توسط:afsaneh موضوع: